Νέα μελέτη υποδεικνύει την παρουσία 40 εκατ. τόνων του πολύτιμου για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και όχι μόνο μετάλλου.
Η συνεχής αύξηση της παραγωγής και πώλησης ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο πονοκέφαλο στα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας αφού αυτά τα οχήματα χρησιμοποιούν μπαταρίες που βασίζουν την λειτουργία τους στο λίθιο, ένα μέταλλο που τα διαθέσιμα αποθέματα είναι περιορισμένα. Η Κίνα έχει κυριαρχική θέση στην εξόρυξη και διύλιση λιθίου με ότι αυτό συνεπάγεται όχι μόνο για τη βιομηχανία αυτοκινήτων αλλά και ευρύτερα σε γεωπολιτικό επίπεδο. Για αυτό και διάφορες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ξεκινήσει ένα αγώνα δρόμου για την ανάπτυξη τεχνολογιών που θα επιτρέπουν στις μπαταρίες των οχημάτων αποδοτικά χωρίς την παρουσία λιθίου.
Στα σύνορα της πολιτείας της Νεβάδα με την πολιτεία του Όρεγκον βρίσκεται η καλντέρα Μακ Ντέρμιτ που είναι προϊόν της έκρηξης του τοπικού υπερηφαιστείου πριν από 16 εκατ. έτη. Σύμφωνα με ομάδα γεωλόγων στις ΗΠΑ στον κρατήρα αυτό βρίσκονται τα μεγαλύτερα αποθέματα λιθίου στον κόσμο. Η ερευνητική ομάδα με δημοσίευση της στην επιθεώρηση «Science Advances» αναφέρει ότι υπάρχουν μέσα στον κρατήρα ποσότητες λίθιου που μπορεί να φτάνουν και τους 40 εκατ. τόνους. Σύμφωνα με τους ερευνητές το λίθιο θα πρέπει να διαχωριστεί από ένα αφυλλοπυριτικό ορυκτό του κρατήρα (ιλλήτης) αλλά όπως υποστηρίζουν η επεξεργασία και διαχωρισμός στο συγκεκριμένο ορυκτό είναι μια σχετικά εύκολη διαδικασία ή τουλάχιστον ευκολότερη από το αν βρισκόταν το λίθιο μαζί με άλλα είδη ορυκτών. Εκτός από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το λίθιο χρησιμοποιείται επίσης στην κατασκευή κινητών τηλεφώνων αλλά και στα φωτοβολταϊκά συστήματα.
Μένει τώρα να διαπιστωθεί αν τα ευρήματα της μελέτης ισχύουν και πράγματι υπάρχουν αυτές οι ποσότητες λιθίου να ξεκινήσει η προσπάθεια απόκτησης τους σε μια διαδικασία που θα πρέπει να λάβει υπόψη της και τη φροντίδα για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη προστασία του τοπικού περιβάλλοντος και οικοσυστήματος της περιοχής.
Naftemporiki.gr