Το Παρίσι θα γίνει τον Αύγουστο του 2024 παγκόσμιο επίκεντρο αφού θα διοργανωθούν εκεί οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Το έτσι και αλλιώς μποτιλιαρισμένο οδικό δίκτυο της γαλλικής πρωτεύουσας, ειδικά εκείνο πέριξ και εντός του κέντρου της πόλης, αναμένεται να υποστεί συνθήκες ασφυξίας από τα πλήθη που θα προσπαθούν να μετακινηθούν είτε για να παρακολουθήσουν τους αγώνες είτε για να επισκεφτούν διάφορα σημεία της πόλης.
Μια λύση που προωθεί η γαλλική κυβέρνηση και η δημοτική Αρχή του Παρισιού είναι η χρήση ιπτάμενων ταξί για τη μετακίνηση τουριστών και κατοίκων στην πόλη στη διάρκεια των αγώνων. Ένα τέτοιο σκάφος έκανε την πρώτη του πτήση σε κανονικές συνθήκες εναέριας κυκλοφορίας.Τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει την εμφάνιση τους πολλά πρωτότυπα οχήματα μεταφοράς επιβατών τα περισσότερα εκ των οποίων είναι της κατηγορίας eVTOL. Πρόκειται για αυτόνομα ή επανδρωμένα με πιλότο ηλεκτροκίνητα οχήματα κάθετης απογείωσης/προσγείωσης ιδανικά για χρήση σε αστικά περιβάλλοντα. Κατά μέσο όρο τα οχήματα αυτά μπορούν να μεταφέρουν 4-5 επιβάτες ενώ τα νέα μοντέλα που παρουσιάζονται έχουν μεγάλη αυτονομία και μπορούν να πραγματοποιήσουν πτήσεις σε αποστάσεις μερικών εκατοντάδων χιλιομέτρων. Αυτό στην προκειμένη περίπτωση σημαίνει ότι μπορεί κάποιος που θέλει να παρακολουθήσει τους αγώνες στο Παρίσι να επιλέξει να μείνει σε κάποιο προάστιο της πόλης και να μετακινείται στο κέντρο της ή όπου αλλού θέλει με ιπτάμενα ταξί εύκολα και γρήγορα.
Για τον σκοπό αυτό οργανώνονται δοκιμές στο αεροδρόμιο Pontoise που βρίσκεται στην περιοχή Cormeilles-en-Vexin, ένα προάστιο του Παρισιού σε απόσταση 63 χλμ. από τη γαλλική πρωτεύουσα. Διάφορες εταιρείες που κατασκευάζουν σκάφη eVTOL παίρνουν μέρος σε αυτές τις δοκιμές αφού όπως είναι ευνόητο θα ήθελαν να ξεκινήσουν την εμπορική τους δραστηριότητα σε ένα γεγονός της εμβέλειας των Ολυμπιακών Αγώνων.
Η Volocopter είναι μια γερμανική εταιρεία κατασκευής διαφόρων ειδών ηλεκτροκίνητων ιπτάμενων σκαφών. Εχει κατασκευάσει το Volocity που μοιάζει με ένα τεράστιο drone. Διαθέτει 18 έλικες και από το 2015 που παρουσίασε το πρώτο μοντέλο του σκάφους η εταιρεία έχει δημιουργήσει αρκετά μοντέλα κάθε ένα εκ των οποίων είναι ολοένα και πιο αναβαθμισμένο σε δυνατότητες. Το μοντέλο που επέλεξε η εταιρεία για δοκιμές στο Pontoise είναι διθέσιο και μπορεί να πετά με πιλότο, αυτόνομα ως drone ή με τηλεχειρισμό.
Μπορεί να κινείται με ταχύτητες 110 χλμ./ώρα καλύπτοντας αποστάσεις περίπου 35 χλμ. με μια φόρτιση άρα είναι ιδανικό για γρήγορες μετακινήσεις εντός αστικών περιοχών. Παρά το πλήθος των ελίκων του οι κατασκευαστές αναφέρουν ότι παράγει τέσσερις φορές λιγότερο θόρυβο από ένα συμβατικό ελικόπτερο γεγονός που καθιστά την πτήση αρκετά ήρεμη και ευχάριστη.
Την Πέμπτη 10 Νοεμβρίου το Volocity άφησε πίσω του τις δοκιμαστικές πτήσεις και πραγματοποίησε μια πτήση σε κανονικές συνθήκες εναέριας κυκλοφορίας, δηλαδή πέταξε με σχέδιο πτήσης την ώρα που πετούσαν στην περιοχή που κινούνταν και άλλα αεροσκάφη. Στην πτήση αυτή βρισκόταν μόνο ο πιλότος που πετούσε με αυτό για πρώτη φορά ο οποίος αμέσως μετά δήλωσε ότι ήταν μια πολύ ευχάριστη εμπειρία και ότι είναι πολύ πιο απλή και εύκολη η οδήγηση του σκάφους από τα συμβατικά ελικόπτερα. Να σημειωθεί ότι η Volocopter βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις για να γίνονται πτήσεις του Volocity με τις Αρχές διαφόρων πόλεων όπως το Αμβούργο, Ντουμπάι, Ελσίνκι και η Σιγκαπούρη.