Το διαδίκτυο δεν είναι μόνο σερφάρισμα, e-mail, παιχνίδια και κοινωνικές ιστοσελίδες, αλλά ένα πανίσχυρο εργαλείο που δύναται να προσφέρει - με την κατάλληλη εκμετάλλευση – ευκολία και αμεσότητα σε δραστηριότητες και εργασίες της καθημερινότητάς μας. Η Δ.Ε.Η. προέβη στη δημιουργία μιας υπηρεσίας –ιστοσελίδας, μέσω της οποίας οι καταναλωτές μπορούν να καταχωρίσουν την ακριβή ένδειξη του μετρητή, έτσι ώστε οι λογαριασμοί «έναντι» να αποτελέσουν στο εξής παρελθόν. Ας δούμε την περιγραφή του εγχειρήματος, καθώς και τον τρόπο υποβολής της ένδειξης......
Ποια είναι η συχνότητα έκδοσης λογαριασμών από τη Δ.Ε.Η.;
Στους συνήθεις πελάτες Χαμηλής Τάσης (οικίες, καταστήματα, μικρές επιχειρήσεις, κ.λπ.) η Δ.Ε.Η. Α.Ε. εφαρμόζει διμηνιαία έκδοση λογαριασμών. Συγκεκριμένα, ο λογαριασμός του πρώτου διμήνου εκδίδεται με κατ' εκτίμηση καταναλώσεις («έναντι»), ενώ ο λογαριασμός του δεύτερου διμήνου («εκκαθαριστικός») εκδίδεται μετά από λήψη ένδειξης από το προσωπικό της Επιχείρησης και περιλαμβάνει τη συνολική κατανάλωση του τετραμήνου, από την αξία του οποίου αφαιρείται η αξία ρεύματος που είχε χρεωθεί στον κατ' εκτίμηση («έναντι») λογαριασμό.
Πώς υπολογίζονται οι κατ' εκτίμηση («έναντι») καταναλώσεις;
Οι κατ' εκτίμηση καταναλώσεις («έναντι») υπολογίζονται αυτόματα από το μηχανογραφικό σύστημα της Επιχείρησης. Ο υπολογισμός δεν είναι αυθαίρετος, αλλά βασίζεται σε συγκεκριμένο αλγόριθμο που περιλαμβάνει τα ιστορικά στοιχεία των καταναλώσεων, όπως είναι οι καταναλώσεις της αντίστοιχης χρονικής περιόδου του προηγούμενου έτους. Κατά συνέπεια, οι συγκεκριμένες καταναλώσεις δε διαφέρουν σημαντικά από την πραγματική κατανάλωση του διμήνου, εκτός και εάν το τελευταίο χρονικό διάστημα διαφοροποιήθηκαν οι καταναλωτικές συνήθειες του πελάτη μας.
Πότε μπορείτε να δώσετε την ένδειξη;
Μέσα σε διάστημα 5 ημερών, το οποίο θα αναγράφεται ευδιάκριτα στην πρώτη σελίδα του εκκαθαριστικού λογαριασμού σας πάνω από τον πίνακα με τις ενδείξεις μετρητή (κυκλωμένο στην επόμενη εικόνα).
Εάν δεν δώσετε την ένδειξη σημαίνει ότι επιλέγετε την έκδοση λογαριασμού «Έναντι», ο οποίος θα εκδοθεί αυτόματα με βάση τις καταναλώσεις της αντίστοιχης περιόδου του περασμένου χρόνου. Εσείς επιλέγετε.
Τι θα πρέπει να γνωρίζετε
• Τον Κωδικό Ηλεκτρονικής Πληρωμής (Κ.Η.Π.) που αναγράφεται στο λογαριασμό σας (κυκλωμένο στην επόμενη εικόνα)
Έντυπο λογαριασμού
• Την ένδειξη του μετρητή σας
Τι πρέπει να κάνετε
1. Επιβεβαιώστε ότι ο Αριθμός Παροχής που αναγράφεται στο λογαριασμό σας είναι ο ίδιος με αυτόν που εμφανίζεται στο μεταλλικό ταμπελάκι πάνω στο μετρητή σας. (κυκλωμένο στην επόμενη εικόνα)
2. Σημειώστε την ένδειξη, παραλείποντας τα δεκαδικά ψηφία που εμφανίζονται με διαφορετικό χρώμα. (χωρίς το κυκλωμένο δεκαδικό της επόμενης εικόνας)
3. Εάν έχετε Μειωμένο Νυχτερινό Οικιακό Τιμολόγιο, τότε θα πρέπει να σημειώσετε δύο ενδείξεις, την ένδειξη Κ (Κανονικό Ημερήσιο Τιμολόγιο) και την ένδειξη Μ (Μειωμένο Νυχτερινό Τιμολόγιο) (δείτε τα κυκλωμένα στην επόμενη εικόνα).
Πώς θα καταχωρίσετε την ένδειξή σας;
• Τηλεφωνικά καλώντας από σταθερό τηλέφωνο τον αριθμό 10410 με αστική χρέωση. Μια φιλική φωνή θα σας καθοδηγήσει στο μενού υπηρεσιών και θα περιμένει τις οδηγίες σας, προτείνοντάς σας κάθε φορά την κατάλληλη λέξη για να συνεχίσετε. Μπορείτε να επιλέξετε να εξυπηρετηθείτε, είτε από το σύστημα αναγνώρισης φωνητικών εντολών - πληκτρολόγησης είτε από κάποιο εκπρόσωπό μας, λέγοντας τη λέξη ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ.
• Ηλεκτρονικά μέσω της εταιρικής μας ιστοσελίδας(https://ivr.dei.com.gr/%28S%28ongvbv3hpxqctu55unz05j45%29%29/Login.aspx)
Έτσι, μπορείτε πάντα να λαμβάνετε εκκαθαριστικό λογαριασμό και όχι έναντι.
(περισσότερες πληροφορίες: http://www.dei.com.gr/Default.aspx?id=5634&nt=18&lang=1)
zougla.gr