Τα παιδιά που περνούν πολλές ώρες την ημέρα μπροστά σε μια οθόνη έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να αποκτήσουν ψυχολογικά προβλήματα σε σχέση με τους υπόλοιπους συνομηλίκους τους, ακόμη και αν αθλούνται εντατικά, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύεται σήμερα στην αμερικανική επιστημονική επιθεώρηση «Pediatrics».
Οι ερευνητές του βρετανικού πανεπιστημίου του Μπρίστολ ρώτησαν 1.013 παιδιά ηλικίας 10-11 ετών πόση ώρα περνούν καθημερινά μπροστά από μια οθόνη, είτε για να παίξουν βιντεοπαιχνίδια, είτε για να δουν τηλεόραση. Οι απαντήσεις κυμαίνονταν από μηδέν έως και πέντε ώρες.
Τα παιδιά συμπλήρωσαν επίσης ένα ερωτηματολόγιο για να διαπιστωθεί η ψυχολογική κατάστασή τους. Επιπλέον, τους δόθηκε μια συσκευή, την οποία έπρεπε να φορούν επί επτά ημέρες στη μέση τους για να καταμετρήσουν οι επιστήμονες πόσο εντατική ήταν η σωματική δραστηριότητά τους.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα παιδιά που έμεναν καθηλωμένα για περισσότερες από δύο ώρες μπροστά από μια οθόνη ήταν υπερκινητικά, αντιμετώπιζαν περισσότερες δυσκολίες στις κοινωνικές σχέσεις τους και περισσότερα συναισθηματικά προβλήματα σε σύγκριση με τα άλλα παιδιά που περνούσαν λιγότερο χρόνο μπροστά από την τηλεόραση ή τον υπολογιστή τους. Η σωματική δραστηριότητα, ακόμη και η πολύ έντονη, δεν έπαιζε κανένα ρόλο.
Παλαιότερες μελέτες υποστήριζαν ότι τα παιδιά που ασκούνται αντισταθμίζουν τις αρνητικές συνέπειες που έχει η πολύωρη καθήλωσή τους μπροστά σε μια οθόνη.
Πολλοί γονείς, άλλωστε, πιστεύουν ότι τα παιδιά τους μπορούν να περνούν αρκετή ώρα βλέποντας τηλεόραση ή παίζοντας βιντεοπαιχνίδια υπό τον όρο ότι θα ασχολούνται και με κάποιο άθλημα.
Τα παιδιά συμπλήρωσαν επίσης ένα ερωτηματολόγιο για να διαπιστωθεί η ψυχολογική κατάστασή τους. Επιπλέον, τους δόθηκε μια συσκευή, την οποία έπρεπε να φορούν επί επτά ημέρες στη μέση τους για να καταμετρήσουν οι επιστήμονες πόσο εντατική ήταν η σωματική δραστηριότητά τους.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα παιδιά που έμεναν καθηλωμένα για περισσότερες από δύο ώρες μπροστά από μια οθόνη ήταν υπερκινητικά, αντιμετώπιζαν περισσότερες δυσκολίες στις κοινωνικές σχέσεις τους και περισσότερα συναισθηματικά προβλήματα σε σύγκριση με τα άλλα παιδιά που περνούσαν λιγότερο χρόνο μπροστά από την τηλεόραση ή τον υπολογιστή τους. Η σωματική δραστηριότητα, ακόμη και η πολύ έντονη, δεν έπαιζε κανένα ρόλο.
Παλαιότερες μελέτες υποστήριζαν ότι τα παιδιά που ασκούνται αντισταθμίζουν τις αρνητικές συνέπειες που έχει η πολύωρη καθήλωσή τους μπροστά σε μια οθόνη.
Πολλοί γονείς, άλλωστε, πιστεύουν ότι τα παιδιά τους μπορούν να περνούν αρκετή ώρα βλέποντας τηλεόραση ή παίζοντας βιντεοπαιχνίδια υπό τον όρο ότι θα ασχολούνται και με κάποιο άθλημα.
zougla.gr