Υπάρχουν δύο βασικά τεχνικές, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα αεροδρόμια για ανίχνευση αντικειμένων φερομένων επί ενός επιβάτου, εντός μιας βαλίτσας κλπ:
1. Με 2D/3D απεικόνιση από σκέδαση ακτίνων-Χ (Χ-rays Imaging)

Η νέα εφαρμογή που αφορά τις “φωτογραφίσεις” επιβατών στόν έλεγχο εισιτηρίων αεροδρομίων κλπ για λόγους ασφαλείας αφορά την περίπτωση Α. Μία τέτοια φωτογραφία βλέπετε στα αριστερά, όπου η θέση του περιστρόφου είναι εμφανής μαζί με άλλες λεπτομέρειες...
Τα σκεδαζόμενα φωτόνια προέρχονται κυρίως από άτομα με χαμηλό ατομικό αριθμό, διότι αυτά συνεισφέρουν περισσότερο στη κατανομή της παραγόμενης ακτινοβολίας από το φαινόμενο Compton. To ανθρώπινο σώμα έχει πολλά τέτοιου είδους άτομα, όπως ο άνθρακας κλπ.
Το X-rays imaging είναι μια επιστήμη ολόκληρη από μόνη της και υπάρχουν πολλές εφαρμογές της σε συστήματα ασφαλείας,σε θέματα ελέγχου ποιότητας κατασκευών, σε εφαρμογές στη βιομηχανία αλλά και στην εφηρμοσμένη έρευνα. Στη φωτογραφία που ακολουθεί ένα φορτηγό όπως “φαίνεται” από ένα scanner X-rays.
Mία προφανής εφαρμογή είναι ό έλεγχος στα τελωνεία, λιμάνια, σύνορα κλπ
2. Με 2D/3D απεικόνιση με χρήση σαρωτών χιλιοστομετρο-κυμάτων (Millimeter wave scanners)
Η τεχνική σάρωσης του σώματος του επιβάτη απο φωτόνια μήκους κύματος της τάξης χιλιοστών είναι ανάλογη με τη προαναφερθείσα των ακτίνων-Χ, αφού και στις δύο περιπτώσεις έχουμε να κάνουμε με φωτόνια. Εδώ δεν παρατηρείται το φαινόμενο Compton αλλά χρησιμοποιείται τό γεγονός ότι -για τη συχνότητα της πηγής τών φωτονίων που χρησιμοποιείται και που είναι λίγο κάτω από τη συχνότητα τών THz (Τεραχέρτζ) – η προσπίποτουσα ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία εν μέρει διαπερνά τα ρούχα τού επιβάτη και εν μέρει ανακλάται στο σώμα του.
Η ανακλόμενη ακτινοβολία συλλέγεται με κατάλληλες διατάξεις, όπως αυτη της φωτογραφίας που ακολουθεί παρέχοντας τρισδιάστατες φωτογραφίες του σώματος του επιβάτη.
Από κάτω βλέπετε μια αντιπροσωπευτική τρισδιάστατη φωτογραφία ενός ανθρώπου μετά από σάρωση.

M.A.R.C-review