DaimlerChrysler ανακοίνωσε ότι θα είναι έτοιμη να κυκλοφορίσει το πρώτο της υδρογονοκίνητο αυτοκίνητο μέχρι το 2012. Ένας εκπρόσωπος της εταιρίας έκανε την ανακοίνωση μαζί με τη Shell Hydrogen σε μια έκθεση παρουσίασης αυτοκινήτων με κινητήρες υδρογόνου στις Βρυξέλλες.
Η εταιρία έχει ήδη ξεκινήσει δοκιμές σε 60 Mercedes A-class στην Ιαπωνία, Γερμανία, Σινγκαπούρη και στις Η.Π.Α βάση μιας αναφοράς του Reuters. Τα δοκιμαστικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούνε κυψέλες καυσίμου για να κινηθούν.
Το βασικό πλεονέκτημα της χρήσης υδρογόνου είναι το γεγονός ότι είναι ένα καθαρό καύσιμο, αφού όταν καίγεται παράγει αέρα και νερό, κάτι που το κάνει πολύ φιλικότερο προς το περιβάλλον σε σχέση με τη βενζίνη και το πετρέλαιο. Επιπλέον θα είναι μια από τις εναλακτικές λύσεις ενέργειας ότι τα αποθέματα του πετρελαίου μειωθούν δραματικά.
Υπάρχουν ακόμα αρκετά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν πριν τα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο γίνουν πραγματικότητα. Πρώτα, υπάρχει η ερώτηση για το πώς θα παράγεται το υδρογόνο χωρίς να υπάρχουν επιπτώσεις για το περιβάλλον. Αν για παράδειγμα χρειάζεται μια μεγάλη μονάδα για την παραγωγή, τότε δε θα έχει νόημα το γεγονός ότι τα αυτοκίνητα δε θα μολύνουν την ατμόσφαιρα, αφού θα συμβάινει κάτι τέτοιο για να παραχθεί το καύσιμο.
Επίσης υπάρχει το πρόβλημα της αποθήκευσης του καυσίμου το οποίο είναι σε αέρια μορφή. Πρέπει να αποθηκεύεται με ασφάλεια, σε μικρά δοχεία τα οποία θα μπορούν να τοποθετηθούν σε αυτοκίνητα, αλλά τα οποία θα έχουν αρκετή χωρητικότητα για να μπορεί να γίνει μια αξιοπρεπής χρήση. Άλλα προβλήματα όπως το αν θα μπορούν οι νέοι κινητήρες να δουλεύουν σε χαμηλές θερμοκρασίες αλλά και το κόστος κατασκευής τους, δεν έχουν λυθεί ως τώρα.
Ο Jeremy Bentham, διευθυντικό στέλεχος της Shell Hydrogen, είπε ότι οι εταιρίες παραγωγής και διανομής καυσίμων θα αρχίσουν παρέχουν υδρογόνο σε διάφορα πρατήρια καυσίμων, όταν θα υπάρξει ζήτηση από τους πελάτες. Παραδέχτηκε επίσης ότι τα υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα θα είναι πολύ ελκιστικά για τους καταναλωτές, και ότι είναι δουλειά του να προετοιμαστεί γι' άυτό. Πρόσθεσε ότι αν η Ευρώπη αποφάσιζε να αλλάξει το πετρέλαιο με το υδρογόνο, θα χρειαζόταν 50 εκατ. τόνοι υδρογόνου το χρόνο!
Πηγή: The Register/MARC-revew