Δευτέρα 11 Ιουνίου 2012

Βενζινοκινητήρας με 50% μικρότερη κατανάλωση


ρ 
Σε μερικά χρόνια, τα αυτοκίνητα που καταναλώνουν βενζίνη θα μπορούν να συναγωνισθούν σε οικονομία καυσίμου τα καλύτερα σημερινά υβριδικά Ι.Χ. Αυτός είναι ο μεγαλεπήβολος στόχος της πολυεθνικής εταιρείας Delphi η οποία αναπτύσσει έναν κινητήρα βενζίνης που θα έχει κατανάλωση κατά 50% μικρότερη συγκριτικά με τους υπάρχοντες βενζινοκινητήρες. Σύμφωνα με την Delphi, που κατασκευάζει διάφορα εξαρτήματα για τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου, στην πραγματικότητα ο κινητήρας της θα υπερέχει και από τα υβριδικά συστήματα, αφού θα είναι λιγότερο περίπλοκος και επομένως φθηνότερος στην παραγωγή.

Προς το παρόν, η Delphi έχει δοκιμάσει την τεχνολογία της σε μία πρωτότυπη, μονοκύλινδρη μηχανή. Η τεχνολογία αυτή συνδυάζει τη λειτουργία των κινητήρων ντίζελ και των βενζινοκινητήρων, ώστε να προσφέρει τα οφέλη και των δύο - δηλαδή την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου, με τις μικρότερες παράλληλα εκπομπές ρύπων. Μία βασική διαφορά των δύο κινητήρων είναι ότι οι κινητήρες βενζίνης χρειάζονται ηλεκτρικό σπινθήρα για να προκαλέσουν ανάφλεξη του καυσίμου, ενώ στις μηχανές ντίζελ η καύση του πετρελαίου θέρμανσης γίνεται μέσω της θερμότητας που αναπτύσσεται κατά τη συμπίεση αέρα.

Εδώ και δεκαετίες, πολλοί ερευνητές έχουν επιχειρήσει να τροποποιήσουν τους κινητήρες ντίζελ ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν με βενζίνη. Χωρίς ωστόσο αποτέλεσμα, αφού οι πειραματικοί κινητήρες είτε είχαν μικρή απόδοση είτε προκαλούσαν πολύ θόρυβο.

Η Delphi ισχυρίζεται ότι η τεχνολογία που ανέπτυξε λύνει το πρόβλημα, αφού επιτρέπει την ανάφλεξη της βενζίνης μέσω συμπίεσης, με τον κινητήρα να παραμένει αθόρυβος και να μην χάνει σε απόδοση. Παράλληλα, εκτός από πιο οικονομικός στην κατανάλωση καυσίμου, ο κινητήρας της Delphi θα είναι το ίδιο ανθεκτικός με τους σημερινές μηχανές ντίζελ.

Η εταιρεία ετοιμάζεται ήδη να κατασκευάσει μία πρωτότυπη μηχανή πολλαπλών κυλίνδρων, που θα λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο. Αν οι δοκιμές και σε αυτή τη μηχανή έχουν ανάλογα αποτελέσματα, τότε ο κινητήρας θα είναι έτοιμος μπει σε μαζική παραγωγή.
aegeantimes.g