Παρασκευή, 12 Φεβρουαρίου 2010

Ταξίδι με τον Υπερσιβηρικό από τον καναπέ σας


Ο καθένας μπορεί πλέον να ταξιδέψει στην αχανή ρωσική τάιγκα, στα βαθιά μπλε νερά της τεράστιας λίμνης Βαϊκάλης και στις στέπες της Σιβηρίας – χωρίς να σηκωθεί καν από τον καναπέ του – χάρη σε ένα νέο site που δημιούργησαν από κοινού η Google και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι. Δίνει τη δυνατότητα στους «ταξιδιώτες της πολυθρόνας» να παρακολουθήσουν με την άνεσή τους όλο το μήκος της διαδρομής μέσω web-κάμερας.

«Δεν χρειάζεστε παρά μια απλή σύνδεση στο διαδίκτυο και μπορείτε να ταξιδέψετε…σε επτά χρονικές ζώνες, σε 12 περιοχές, σε 87 χωριά.

Δείτε τα πιο όμορφα τοπία στη Ρωσία από το παράθυρο του τρένου, που διασχίζει 9.000 χιλιόμετρα, χάρη σε 150 ώρες βίντεο», αναφέρει ανακοίνωση των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, σύμφωνα με τα ξένα πρακτορεία.

Η διαδρομή του Υπερσιβηρικού από τη Μόσχα μέχρι την πόλη του Βλαδιβοστόκ, στην ακτή της Ανατολικής Ρωσίας στον Ειρηνικό ωκεανό, παρουσιάζεται τόσο με χάρτες όσο και με βίντεο του YouTube στη διεύθυνση www.google.ru/transsib. Εξάλλου η αμερικανική εταιρία ανακοίνωσε ότι εξαγόρασε (αντί περίπου 50 εκατ. δολ., σύμφωνα με πληροφορίες, καθώς δεν αποκαλύφθηκαν επισήμως νούμερα) την εταιρία Aardvark, μια δωρεάν υπηρεσία «κοινωνικής αναζήτησης», που δίνει απαντήσεις σε ερωτήματα αξιοποιώντας τις επαφές του χρήστη.

Ουσιαστικά πρόκειται μια υπηρεσία όπου τις απαντήσεις στον ερωτώντας χρήστη δίνουν οι φίλοι και γνωστοί. Η Aardvark, με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, είχε δημιουργηθεί το 2007 από πρώην στελέχη της Google, που τώρα επιστρέφουν στην «μητρική αγκαλιά» (κατά τι πλουσιότερα…).

Η εταιρία χρησιμοποιεί τις επαφές στο δίκτυο ενός χρήστη για να απαντήσει στα ερωτήματα μέσω του Vark.com, μέσω instant messaging, e-mail ή Twitter.

Στο τέλος του 2009 η Aardvark είχε πάνω από 90.000 χρήστες και το 90% περίπου όσων απαντήσεων δόθηκαν από την εταιρία, απαντήθηκαν από κάποιον φίλο του χρήστη ή φίλο του φίλου του.

Το 75% των χρηστών που ρώτησαν κάτι, απάντησαν επίσης την ερώτηση κάποιου άλλου.

Η εξαγορασθείσα εταιρία απασχολεί πάνω από 20 άτομα και βρίσκεται σε φάση επέκτασης των δραστηριοτήτων της.

Υπενθυμίζεται ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Google Έρικ Σμιτ είχε δηλώσει τον Ιανουάριο ότι η εταιρία του σκοπεύει να πραγματοποιεί από εδώ και πέρα μια περίπου εξαγορά τον μήνα – και η αρχή έγινε με την Aardvark.

Κεντρικός στόχος της Google είναι να «συλλάβει» όσο γίνεται περισσότερο από τον online χρόνο των χρηστών, ανταγωνιζόμενη έτσι τα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook.

* Χρησιμοποιείστε ( στο site που αναφέρεται με τα μπλε γράμματα) τη θέση "δορυφόρος" κάντε και zoom και απολαύστε ατέλειωτη διαδρομή !

MARC-review