Τρίτη, 21 Απριλίου 2015

To Youtube λανσάρει τo 60 καρέ και την 4K ανάλυση


Δεν χωρά ακριβώς… πολλή συζήτηση στο γεγονός ότι το YouTube παραμένει η δημοφιλέστερη υπηρεσία φιλοξενίας και αναπαραγωγής video στο Internet, παρά το γεγονός ότι άλλες (όπως τα Vimeo και DailyMotion) προσφέρουν αξιολογότατες εναλλακτικές. Η πρόταση της Google είναι καθιερωμένη σε τέτοιο βαθμό, ώστε να μην… εντυπωσιάζεται με την έλευση οποιουδήποτε ανταγωνιστή – και αυτό το οφείλει, εν μέρει, και στην ακατάπαυστη τεχνική πρόοδο που σημειώνει ως μέσο.
Πρώτα υποστήριξε την υψηλή ευκρίνεια το 2009, μετά την εικόνα 3D το 2012, την ίδια χρονιά την υπερυψηλή ευκρίνεια, πέρυσι το καλοκαίρι τον ρυθμό ανανέωσης στα 48 και 60 καρέ το δευτερόλεπτο και πριν από λίγες μέρες ξεκίνησε τις δοκιμές για… τί; Για την υποστήριξη clip σε υπερυψηλή ευκρίνεια και ρυθμό ανανέωσης στα 60 καρέ το δευτερόλεπτο, φυσικά!
Πράγματι, χωρίς να κάνει κάποια σχετική ανακοίνωση, η Google έχει αναρτήσει στο YouTube μία playlist με ειδικά clip τα οποία είναι ανάλυσης 3840×2160 pixels, όμως προβάλλονται όχι στα 24 ή 30, αλλά 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Αυτό σημαίνει πως η κίνηση της εικόνας είναι απολύτως ομαλή και πειστική… έστω κι αν για να την απολαύσει σε όλο της το μεγαλείο και τη λεπτομέρεια κανείς χρειάζεται όχι μόνο μέσο προβολής εικόνας 4Κ, αλλά και ταχύτατη σύνδεση στο Internet (ο όγκος των δεδομένων που συνθέτουν αυτά τα clips είναι σημαντικά μεγαλύτερος του συνηθισμένου και σε χαμηλές Δικτυακές ταχύτητες αυτά απλώς δεν κινούνται ομαλά). Τα 60 καρέ υποστηρίζει πλέον το YouTube και στην εικόνα 2Κ (2560×1440 pixels), η οποία θα φανεί σαφώς χρησιμότερη σε όσους θέλουν να δημοσιεύσουν clips από PC games τα οποία έχουν συλληφθεί σε αυτήν την ανάλυση εξ αρχής.
Με… “αυτά και με κείνα”, όπως λένε, το YouTube παρουσιάζεται πανέτοιμο να φιλοξενήσει τον μεγάλο όγκο υλικού υπερυψηλής ευκρίνειας που θα διοχετευθεί στο Internet τα επόμενα χρόνια. Η Google, άλλωστε, προσέθεσε πριν από λίγες ημέρες και άλλα ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά και δυνατότητες στη “φαρέτρα” του YouTube, όπως την υποστήριξη για “περισκοπικά” video 360 μοιρών (χρήσιμη για την απεικόνιση περιεχομένου εικονικής πραγματικότητας) αλλά και για video πολλαπλών γωνιών θέασης, επιλέξιμων από τον θεατή κατά την αναπαραγωγή του εκάστοτε clip. Αν αληθεύουν και οι φήμες σχετικά με την διάθεση υπηρεσίας live μετάδοσης video games στο πνεύμα του διάσημου πια Twitch, η Google πρακτικά δεν θα έχει αφήσει… ούτε μία πιθανή χρήση Δικτυακής κινούμενης εικόνας ανεκμετάλλευτη. Εν αναμονή και αναφορικά με το θέμα αυτό, λοιπόν!