Σάββατο 9 Νοεμβρίου 2013

Ξεπέρασε τη Google η Ρωσική Yandex


Η  Ρωσική μηχανή αναζήτησης «Yandex» είναι περίπου έξι φορές αποτελεσματικότερη από τη Google στο να εντοπίζει τις κακόβουλες ιστοσελίδες.
Αυτό προέκυψε μετά από σχετικά τέστ που διεξήγαγε η διεθνώς αναγνωρισμένη εταιρία web security «Sucuri» από την Καλιφόρνια. Οι ειδικοί έφτασαν σε αυτό το συμπέρασμα με βάση το υλικό που προέκυψε από την έρευνα του ενός εκατομμυρίου ιστοσελίδων με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, σύμφωνα με την εκδοχή της πηγής στατιστικών «Alexa», τον Αύγουστο του 2013.
Προκειμένου, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, μια ιστοσελίδα να χαρακτηριστεί κακόβουλη, πρέπει να ισχύουν τα παρακάτω κριτήρια: Να βρίσκεται στη μαύρη λίστα των μηχανών αναζήτησης ή των εταιριών καταπολέμησης των ιών, να μολύνει τον υπολογιστή με spam, trojans ή άλλα κακόβουλα προγράμματα, ή να λειτουργεί με παλαιό λογισμικό.

Συνολικά, ανάλογα προβλήματα ίσχυαν για περίπου 108.780 ιστοσελίδες, δηλαδή άνω του 10% από το 1 εκατομμύριο της λίστας «Alexa». Από αυτές, 18.557 -δηλαδή περίπου το 2%- μπήκαν στη μαύρη λίστα βάσει των αποτελεσμάτων από τα τεστ που έγιναν.
Μετά τη σύγκριση των βάσεων δεδομένων των anti-virus εταιριών και την παράδοση στις μηχανές αναζήτησης του καταλόγου με τις 18.557 ιστοσελίδες που δεν πέρασαν το τεστ ασφαλείας, οι ειδικοί της «Sucuri» βρήκαν ότι την πληρέστερη σύμπτωση με τον κατάλογο είχε η anti-virus εταιρία «McAfee». Η βάση δεδομένων της περιέχει 11.000 επικίνδυνες ιστοσελίδες από τον κατάλογο «Sucuri».
Στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης (και καλύτερη μεταξύ των μηχανών αναζήτησης στον κόσμο) αναδείχθηκε η ρωσική «Yandex», η μηχανή αναζήτησης της οποίας κατάφερε να εντοπίσει 2154 ιστοσελίδες από τη μαύρη λίστα της «Sucuri».
Το αποτέλεσμα αυτό είναι κατά πολύ καλύτερο από εκείνο της «Google», η οποία ανακάλυψε μόνο 357 ιστοσελίδες.
Το να συμπεριληφθεί στη μαύρη λίστα μιας μηχανής αναζήτησης, είναι ένα από τα χειρότερα πράγματα που μπορούν να συμβούν σε μια ιστοσελίδα, καθώς αυτό μειώνει την ανταλλαγή δεδομένων με τους server και την επισκεψιμότητά της, αναφέρει ο ειδικός της «Sucuri», Ντάνιελ Σιντ, στο blog της εταιρίας του.
Για παράδειγμα, αν μια ιστοσελίδα έχει μπει στη μαύρη λίστα της «Google», τότε οι χρήστες των περιηγητών ιστοσελίδων (browsers) «Chrome» και «Firefox», όταν επιχειρούν να την επισκεφθούν, βλέπουν μια κόκκινη σελίδα με την προειδοποίηση του κινδύνου. Η «Yandex» συνήθως δείχνει τον κίνδυνο που εγκυμονεί η επίσκεψη στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Η «Sucuri», η οποία ιδρύθηκε το 2010 στην Καλιφόρνια, αναπτύσσει και πωλεί υπηρεσίες για την ασφάλεια των ιστοσελίδων. Έγινε ιδιαίτερα γνωστή ύστερα από δημοσιεύματα της εταιρίας καταχώρησης και φιλοξενίας domain names, «GoDaddy», καθώς και άλλων ανάλογων εταιριών.
 defencenet.gr