Τετάρτη, 17 Φεβρουαρίου 2010

Στροφή στις εφαρμογές


Πιο έξυπνα, πιο όμορφα και με περισσότερες εφαρμογές και δυνατότητες. Τα κινητά του 2010, όπως παρουσιάστηκαν στο συνέδριο Μobile World Congress που διεξάγεται στη Βαρκελώνη, υπόσχονται νέες συγκινήσεις για τους φίλους της διασκέδασης αλλά και της επικοινωνίας εν κινήσει.

Το πρώτο και βασικό συμπέρασμα που βγάζει κανείς παρατηρώντας τους εκθέτες, αλλά και τις συσκευές του συνεδρίου, είναι ότι πλέον δεν μιλάμε για τηλέφωνα, αλλά για ολοκληρωμένες συσκευές επικοινωνίας και ψυχαγωγίας.

Με επεξεργαστές ισχύος 1 GΗz (που πριν από λίγα χρόνια θα ζήλευε και ο πιο ισχυρός υπολογιστής), οθόνες 3 ή και 4 ιντσών εκπληκτικής ευκρίνειας, κάμερες άνω των 5 Μegapixels και δυνατότητες σύνδεσης στο Ιnternet με κάθε γνωστό τρόπο, τα κινητά που παρουσιάστηκαν στη Βαρκελώνη μοιάζουν περισσότερο με μικρούς υπολογιστές.

Αποκάλυψη του φετινού συνεδρίου είναι τα «έξυπνα» κινητά, οι πωλήσεις των οποίων αναμένεται να φτάσουν το 45% του συνόλου στη Δυτική Ευρώπη για τη φετινή χρονιά. Πλέον, όπως εξηγούν κορυφαία στελέχη τηλεπικοινωνιακών εταιρειών, οι κάτοχοι συσκευών νέας γενιάς δεν ψάχνουν για ένα κινητό προκειμένου να παίρνουν μόνο τηλέφωνο.

Αναπαραγωγή μουσικής και βίντεο υψηλής ποιότητας, σύνδεση στο Ιnternet, άμεση πρόσβαση στα κοινωνικά δίκτυα (βλ. Facebook και Τwitter), πλήρες ημερολόγιο και ατζέντα με επαφές και ραντεβού είναι κάποιες από τις δυνατότητες που αναζητούν πλέον καθημερινά ολοένα και περισσότεροι πελάτες.

Και οι εταιρείες σπεύδουν να καλύψουν την ανάγκη αυτή, λανσάροντας συσκευές με τις παραπάνω δυνατότητες, ακόμα και σε χαμηλότερες τιμές, προσιτές στον μέσο αγοραστή και όχι μόνο σε εκείνους που είχαν υψηλά βαλάντια και απαιτήσεις, όπως συνέβαινε κάποτε.

«Οικοσυστήματα»
Η μεγάλη εξέλιξη που παρατηρείται όμως στην αγορά, και είναι κάτι παραπάνω από εμφανής σε ολόκληρο το συνέδριο, είναι η στροφή των μεγάλων εταιρειών στον «στίβο» των εφαρμογών για τα κινητά τηλέφωνα. Ακολουθώντας τον δρόμο που άνοιξε η Αpple με το iΤunes και τις εφαρμογές του iΡhone, οι μεγαλύτεροι «παίκτες» του χώρου μπαίνουν δυναμικά στο παιχνίδι.

Κατασκευαστές συσκευών αλλά και εταιρείες παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας ετοιμάζουν τα δικά τους «οικοσυστήματα», όπως τα αποκαλούν. Μέσω αυτών, ο κάτοχος του κινητού ή ο συνδρομητής της εταιρείας μπορεί να κατεβάσει πλήθος περιεχομένου, αλλά και καινοτόμα προγράμματα και υπηρεσίας, κάνοντας το κινητό του μοναδικό. Το Βada της Samsung είναι η νέα προσθήκη σε αυτό το «μπουκέτο» των οικοσυστημάτων, ακολουθώντας μεταξύ άλλων το Οvi της Νokia και το 360 της Vodafone, ενώ τα Αndroid κινητά έχουν το δικό τους «καλάθι» επιλογών. Στην οικογένεια, σύντομα αναμένεται και το αντίστοιχο «κατάστημα» των Sony και Sony Εricsson.

Πλέον ο αριθμός των applications μεταξύ των οποίων μπορούν να επιλέξουν οι κάτοχοι κινητών ανέρχονται σε πολλές δεκάδες χιλιάδες, ενώ το «στοίχημα» των εταιρειών είναι να προσφέρουν εξειδικευμένο περιεχόμενο ανά χώρα, προκειμένου να κερδίσουν το τοπικό κοινό.
MARC-review